Cascade – visuele communicatie bv

Onze visie op design

Design als spiegel van de organisatie. Laten zien wie je bent, waar je voor staat, en wat je voor de maatschappij wilt betekenen. Dat geldt niet alleen voor non-profit organisaties, maar ook voor commerciële bedrijven. Meer dan ooit willen mensen weten wie er achter de aangeboden ideeën, goede doelen, diensten en producten staan. Alleen de kernwaarden zijn niet langer genoeg. In het ene geval wil men herkenning en identificatie. In het andere geval betrouwbaarheid en transparantie. Daarnaast kan geen bedrijf of organisatie nog bestaan zonder de universele waarden authenticiteit, eerlijkheid én kwaliteit. En dan is er natuurlijk ook nog dat ene, heel eigene en onbenoembare, wat je als bedrijf of organisatie echt uniek en bijzonder maakt. Wat mensen naar je toe trekt en aan je bindt. Wij noemen het de ziel van de organisatie. In onze visie is dat waar het bij corporate design feitelijk om draait: het vangen van de ziel in het logo en de huisstijl, in de tone-of-voice en de beelden, in de slogan(s) en de teksten, in de cultuur en de architectuur. Kortom, in alles waarmee men zich laat zien, en soms ook horen, aan zijn omgeving. Design als spiegel, maar ook als katalysator. Design waarmee je kleur bekent en mensen in beweging brengt. Dat is design waar Cascade voor staat. Onderscheidend, overtuigend en innemend.