Cascade – visuele communicatie bv

Actueel


Jaarverslag a.s.r. wint nominatie

Het 2017 jaarverslag van a.s.r. werd in oktober jl genomineerd voor de Henri Sijthoff-prijs van het Financieel Dagblad. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een onderneming die zich onderscheidt met zijn financiële verslaglegging. Daarbij wordt gekeken naar helderheid en duidelijkheid, maar ook naar volledigheid. Daarbij hoort ook aandacht voor niet-financiële zaken, zoals medewerkers prestaties, klanttevredenheidsonderzoek en uiteraard maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Het a.s.r. verslag voldoet aan al deze vereisten, op één na, het concurrentenoverzicht ontbreekt. De winnaar werd handelsonderneming Fugro. Cascade is blij met de nominatie van a.s.r. Want ook al zijn ontwerp, vorm en illustraties geen criteria, wij zijn ervan overtuigd dat deze de jury positief hebben beïnvloed. Wij zien deze nominatie dan ook als een extra stimulans om het volgend jaar met een van onze jaarverslagen de Henri Sijthoff-prijs te winnen.

 


Nú is de tijd om over het jaarverslag 2017 na te denken.

En Cascade wil u daar graag bij helpen. Jaarverslagen maken zit namelijk in ons DNA. Er zijn maar weinig andere ontwerpbureaus die dat kunnen zeggen. Samen met F19 uit Eindhoven zorgen wij ervoor dat uw jaarverslag niet alleen gezien wordt, maar ook gelezen. En niet alleen door accountants of controllers. Uw doelgroep is immers veel groter en hun interesses gevarieerd. Door digitaal geoptimaliseerde vormgeving te combineren met op het proces afgestemde software, kunnen stakeholders het jaarverslag op hun eigen manier lezen, samenvatten en afdrukken. En door voor een meerjarige methodiek en thematiek te kiezen, zorgt u er voor dat ook naar de opeenvolgende jaarverslagen wordt uitgekeken. Marcel van Tiggelen laat u graag achter onze schermen kijken. Bel 0204623030

 


Kassel

Cascade bestaat 25 jaar

Bij onze oprichting in 1992 zijn we naar de 9e Documenta geweest. Dit keer naar de 14e. Er is veel kritiek op deze Documenta geweest. We hebben er daarom ook maar eens de commentaren van 25 jaar geleden bij gehaald. En wat blijkt? Er is eigenlijk niet eens zoveel veranderd. Nog altijd een curator (toen Jan Hoet, nu Adam Szymczyk) die ons een boodschap wil meegeven, en kunstenaars (toen westers, nu niet-westers) die maatschappijkritische kunst maken. Het enige verschil is, dat we er zelf –blijkbaar- niet meer zo van onder de indruk raken. Het aanbod is groot en we leggen de lat steeds maar hoger. Voor anderen, maar ook voor onszelf. Het gevaar is dat we dan al gauw vergeten dat het om de sprong gaat, en niet om de lat. Dat hebben we ook van beide Documenta’s geleerd: het gaat om de kunst, en niet om het thema. Maar geldt dat ook voor design, corporate design? Lees onze visie en u weet het antwoord. En u mag de lat zo hoog leggen als u zelf wilt. Wij helpen u graag die sprong te maken.